9 Ağustos 2010 Pazartesi

LİMONATA


  Yaz başından beri bir çok blogda yer alan limonatayı ben de bu şekilde yapıyorum.Bu tarifi özellikle Ebru için yayınlıyorum.Biraz geç oldu canım kusura bakma.Bir kaç yıldır iyice popüler olan limonatayı mümkünse ev yapımı tercih edelim diyorum.

   MALZEMELER

 4 su bardağı su

 2 tane limon

 10 yemek kaşığı şeker

   YAPILIŞI

   Yıkadığınız limonların kabuklarını rendenin küçük kısmıyla rendeleyin.Burada şunu söylemek istiyorum limon alırken yumuşakları değilde kabukları rendelenebilecek gibi olanları tercih edin.

   Rendelenmiş kabukların üzerine şekeri dökün.Elinizle şöyle bir ovuşturun, böylece limonatanızın rengi ve aroması daha güzel olacaktır. Üzerine suyu ekleyin tencereyi ocağa alarak biraz ısıtın, şekerler eriyecek kadar.Üzerine ortadan ikiye kesilmiş limonları sularını iyice sıkarak ekleyin.Buzdolabında bir gece bu şekilde bekletin.(4-5 saatte yeterli olabilir.)

   Ertesi gün bir süzgeç yardımıyla ya da tülbentten süzerek limonatayı sürahiye alın.Şekeri fazla gelirse su ilave edebilirsiniz.İsterseniz taze nane yapraklarıyla servis edebilirsiniz, afiyetle serin serin için.



5 yorum:

anneanneninemekleri dedi ki...

Süper görünüyor.Biz Ramazanı karşılamak için oruca biraz erken başladık.Böyle soğuk soğuk görünce akşam için bir bardak alıyorum.Ellerinize sağlık.

yemekaski.com seçil dedi ki...

Ev yapımı limonata dışarıdakilere nazaran her zaman iyidir. ellerinize sağlık..

YeMeK vAkTi dedi ki...

limonataaaaa buzz gibi sanki annem yapmış gibi limanotaaa:)))


Ellerine sağlık

ANNEMİNELİ dedi ki...

Tam zamanı, bu sıcaklarda içilmesi gereken bir içecek,ellerine sağlık çok güzel olmuş,sevgilerrr.Öptüm.....

Ebru dedi ki...

Canım, enfes görünüyor. Nasıl canım istedi bir bilsen! 4-5 saat dediğine göre iftara yetiştiririm herhalde. Ellerine sağlık. Sen bir tanesin. Öptüm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer