30 Ağustos 2010 Pazartesi

EKMEK BALIĞI (YUMURTALI EKMEK)


      Herkese merhaba, bir kaç gündür bilgisayarım bozuktu.Anladım ki ben     internetsiz yapamıyorum.Nasıl canım sıkıldı, nasıl canım sıkıldı anlatamam. Neyse yine burdayım,iyi ki burdayım.Bu gün tarif olarak kızlarımın kahvaltısıyla karşınızdayım.Hemen herkesin bildiği ekmek balığını hatırlatmak istedim. Küçükken bizim evde sıkça yapılırdı, çocukluğumda çok severdim.Düşündümde evlendiğimden beri neredeyse hiç yapmamışım.(11 yıldır)Ekmek balığını kızlarım, benim kadar sevdi diyemem ama o kadar değişkenler ki bir süre severek yedikleri şeyleri yemez oluyorlar.Bu yüzden daha sonra yeniden denemeyi düşünüyorum.

    MALZEMELER

  6 dilim ekmek

  3 adet yumurta

  Yarım su bardağı süt

  tuz, sıvıyağ



    YAPILIŞI

   Yumurtalar çırpılır.Süt ve tuz eklenerek yine çırpılır.Ekmek dilimleri yumurtaya bulanıp kızgın yağda önlü arkalı kızartılır.Tavaya çok fazla yağ koymanıza gerek yok.Domates, peynir, zeytin ve tabi ki çay eşliğinde afiyetle tüketilir.Böylece evdeki bayat ekmeklerde değerlendirilmiş olur.


10 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine saglik tam kaffaltilik nefis afiyetler olsun canim öptüm.

Unknown dedi ki...

selam yorumun ve ziyaretin için teşekkürler arkadaşım ayrıca sana nacizane bir önerim var kızlar için bu ekmek balıklarını biraz değiştirip öyle dene emin ol seveceklerdir önce ekmekleri karışıma batırıp sonra iki ekmek dilimi arasına kalınca bir dilim kaşar koy birbirine yapıştırıp tekrar sıvıya batır ve kızart afiyet olsun:)

Gizemli Tatlar dedi ki...

Gülcancığımm teşekkür ederim canım.

Papatya68 teşekkür ederim, bir dahakine söylediğin gibi deneyeceğim.İnşallah severler.

kalpkurabiye dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK YUMURTALI EKMEĞİ SANIRIM SEVMEYEN YOKTUR.. TÜMM EVİ YAĞ KOKUSU KAPLAR..
GEÇENLERDE ÖZNURDA GÖRMÜŞTÜM FIRINDA KIZARTMIŞ ÇOK HOŞUMA GİTTİ O DA GÜZEL BİR ALTERNATİF:))
MUTLU HAFTALAR DİLERİM..
30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN..

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık,annem çok yapardı.Yıllardır yapmıyorum.Çocukluk günlerime gittim:)Çok da lezzetli olur.Sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Çocukken benim de en sevdiğim tatlardan biriydi ama şimdiki çocukların sanırım ağız tadları da değişti. Beni çocukluğuma götürdün. Ellerine sağlık harika olmuşcanım ben tabağı alıyorum.

deniz dedi ki...

abla çok sevdigimiz bişey çoktan beri yapmıyoduk eline saglık sahurda yapıcaz...

HamaratAbla dedi ki...

İftar sofralarınızı süsleyen "Fırında Tavuk Yemekleri"nizi bizimle paylaşıp, paylaşırken eğlenmeye ve eğlenirken MAGGİ'nin sponsorluğunda gerçekleşen yarışmamızdan birbirinden değerli hediyeler kazanmaya ne dersiniz?? Katılmak için tek yapmanız gereken tarifinizi fotoğrafıyla birlikte bize göndermek.. Ayrıntılar için www.hamaratabla.com

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzeller nar gibi maşallah ellerine sağlık

Cafe Pepela dedi ki...

Harika görünüyor,ben çok severim bu mamayı:)
Ellerine sağlık..
Muhabbetle gülüm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer