19 Ağustos 2010 Perşembe

PARMAK TATLISI


    Şerbetli tatlıları pek sevmem, aslında, benim için tatlı demek çikolata demektir.Hele ki bitterse üffff yani deymeyin keyfime.Sütlü tatlıları da severim.Tarifini vereceğim parmak tatlısını bir arkadaşımda yemiştim ve beğenmiştim.Ama benimkilere göre şekilleri daha düzgündü.Açıkçası görünüm olarak istediğimi elde edemedim ama bu benim beceriksizliğim, ancak lezzet güzeldi.Bir de dedim ya şerbetli tatlıları çok sevmiyorum bu yüzden yaptığım tatlının yarısını bir tepsiye dizip üzerine damla sakızlı muhallebi döktüm.Böylesi benim için daha lezzetli oldu.Tadı hafifledi sanki.Hem de görüntüyü de kurtarmış oldum.


    MALZEMELER

  1 paket margarin

  2 yumurta

  2 yemek kaşığı irmik

  Yarım su bardağı toz şeker

  1 paket kabartma tozu

  Aldığı kadar un ( yaklaşık  3,5 - 4 su bardağı kullandım)

   ŞERBETİ İÇİN

 4 su bardağı su

 4 su bardağı toz şeker (Ben 3 bardak kullandım.)

 Yarım limon suyu

    YAPILIŞI

   Öncelikle şerbeti hazırlayın, soğusun.Hamur sıcak, şerbet soğuk olacak.

   Hamur için gerekli tüm malzemelerle yumuşak bir hamur elde ediyoruz.Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp, parmak şekli veriliyor ve bir tabağa döktüğümüz irmiklere tatlının her yanı bulanacak.Fırın tepsisine dizilecek.

  180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.Fırından çıkan tatlının üzerine soğuk şerbeti dökün.



    Siz de benim gibi üzerine muhallebili isterseniz işte ölçülerimiz...(Bu muhallebiyi başka bir çok yerde de kullanabilirsiniz.Kıvamı ve lezzeti inanın çok güzel...)

    DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİ

   Yarım litre süt

   1 yemek kaşığı un

   1 yemek kaşığı nişasta

   3 yemek kaşığı toz şeker (Ben daha az kullandım)

   2 küçük parça damla sakızı

   Bu malzemelerle sürekli karıştırarak bir muhallebi hazırlayın.Biraz ılıyınca içine 1 tatlı kaşığı kadar margarin koyup karıştırın.Muhallebiyi cam kaba dizdiğiniz tatlıların üstüne dökün.Buzdolabında soğutun, tarçınla süsleyin.Afiyet olsun...

9 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlıkk tatlılar şahane sabah sabah biraz kıvrandırıcı tabii ama olsun tatlılar için değer..
bu arada çikolata konusunda yalnız değilsin:))

Unknown dedi ki...

Bende bir kere denedim bu tatlıyı ama tadı değilde şekli güzel olmadı. Muhallebiyle yapman değişik olmuş. Ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

bence görüntüleri de gayet iyi olmuş.kendine haksızlık etme.ellerine saglık.

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık,irmikli tatlılarda kızarma sırasında genelde çatlama oluyor.Ben muhallebilisini alıyım daha hafif olmuştur.Sevgiler.

hunerlieller dedi ki...

şerbetli tatlıyı hiç muhallebili olarak yemedim:))degişik bir tarif..tatllı sever biri olarak bunu denemeliyim.elinize saglık.

Zehra Gürgen dedi ki...

bence güzel olmuş, lezzetli mi? lezzetli o zmana sorun yok :)

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Ben damla sakizini cok severim ve hem kurabiyesine hem de sutlu tatlilara verdigi aromaya bayilirim.
Hem tatliniz cok nefis gozukuyor hem de sunumunuz bir harika...

yeşim dedi ki...

eline sağlık canım nefis görünüyor.hayırlı akşamlar.kocaman öptüm..sevgiler..

özlem dedi ki...

ellerine sağlık. Türk kadınında çareler tükenmez.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer