23 Ağustos 2010 Pazartesi

KIZARMIŞ DONDURMA




  Sevgili Öznur'un bloğunda gördüğümden beri aklımdaydı, kızarmış dondurma yapmak.Daha önce hiç yemediğim için tadını çok merak etmiştim.İyiki denemişim, bayıldım tadına.Daha doğrusu ailece çok sevdik.Benim gibi henüz bu tadı denememişler varsa, ısrarla tavsiye ederim.İşte tarifi...

   MALZEMELER

4 büyük top dondurma(Maraş dondurması yada dövme dondurma)

1 büyük kase mısır gevreği (corn flakes)

1 çay kaşığı tarçın

1 yumurta

kızartmak için sıvıyağ

  YAPILIŞI

  Evimin yakınlarında bir pastahanede satılan dövme dondurmalardan aldım.Sadece iki çeşit satılıyor sade ve kakaolu.Dövme dondurma da maraş dondurması gibi çok koyu kıvamlı.Hemen erimiyor.Tabaklara koymak için bıçakla kesmek gerekiyor.

  Bu ön bilgiden sonra gelelim tarife.Dondurmalardan büyük parçalar koparıp elimizle yuvarlıyoruz.Bu aşamada ellerim çok üşüdü.Elde ettiğimiz bu dört top dondurmayı buzluğa kaldırıp 15-20 dk. bekletiyoruz.

  Bu arada mısır gevreklerini rondoda iyice parçalayıp içine tarçın katıyoruz.Bunu ikiye ayırıyoruz.Buzluktan çıkardığımız dondurmaların her yerini mısır gevreğine buluyoruz ve dondurmaları bu şekilde 1 gece buzlukta bekletiyoruz.

   Ertesi gün dondurmaları önce çırpılmış yumurtaya , sonra kalan mısır gevreğine bulayıp, 4-5 saatliğine buzluğa kaldırıyoruz.Pişireceğimiz zaman buzluktan çıkarıp derin bir kabın içinde ve bol sıvı yağda 8-10 saniye kızartıyoruz.Balla veya çikolata sosuyla servis yapıyoruz.Afiyet olsun.

17 yorum:

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık benimde yapmak isteyipte bir türlü yapamadığım bir lezzet.Sevgiler...

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerine saglik canim harika gorunuyor dondurma kizartman hemde kakaolu Mmmmmm
uzerindeki misir gevregi sanirim kakaolu dimi

Gizemli Tatlar dedi ki...

Öznurcum aslıda kakaolu değil, tarçını çok sevdiğim için bolca kattım.Kızarınca bu renk oldu.Senin resimlerin çok daha güzeldi canım.Öpüyorum.

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Mutlaka bir denemeli. Sevgiler....

yemekaski.com seçil dedi ki...

Dışarıda beğenerek yiyordum demek ki artık evdede kendim yapabilicem.. ellerine sağlık.. iyi haftalar..

kalpkurabiye dedi ki...

ay çok ilginç yaa Öznur da görünce de aynı tepkiyi vermiştim ama çok güzel görünüyor.. ellerine sağlık canım..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Kızarmış Dondurmayı evde yapmmak hiç aklıma gelmezdi... Ellerine sağlık... Meyve kurusunu nasıl sakladığımı sormuşsun. Geçen yıl az kurutmuştum plastik kapaklı kapta dışarıda durmuştu. Bu yıl daha fazla kuruttum riske girmeyip buzdolabında saklarım sanırım...

Sevgiler...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Hiç yemedim..denemedim de yapmak için.
İşin aslı cesaret edemedim..
Lakın görüntü olarak çok begenırım...
Belki bir gün denerim kimbilir !

Ellerıne sağlık bereketi bol olsun...

Sevgiler..

anneanneninemekleri dedi ki...

Harika görünüyor.Dondurmayı kim sevnmez.Her türlü:)

Unknown dedi ki...

o denemeyelerden biride benim.ama en kısa zamanda deneyecegim.ellerine saglık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık bende denicem bir evime gitsem:)

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.en kısa sürede deneyeceğim.öpüyor güzel bir hafta diliyorum.

evatolyesi dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor.
Sevgiler:)

Armina dedi ki...

Ben de hiç denemedim ama görüntüsü enfes. Ellerine sağlık.

çeşnici Handan dedi ki...

Harika olmuş süper görünüyor ellerine sağlık canım.

HamaratAbla dedi ki...

İftar sofralarınız için lezzetli tariflerini hazırlarken, iftar sofralarınızı süsleyen tariflerinizi bizlerle de paylaşmaya ve birbirinden değerli hediyeler kazanmaya ne dersiniz?

Çünkü biz bu Ramazan, Hamarat Abla olarak sofralarınızın lezzet ortağı MAGGI® sponsorluğunda lezzetli ve besleyici Fırında Tavuk tariflerimizi birbirimizle paylaşacağımız bir etkinlik düzenledik ve tarifleriyle bu etkinliği zenginleştirecek katılımcılara bazı hediyeler vermek istedik.

Ayrıntılar için http://www.hamaratabla.com/

yemekbiraşk dedi ki...

merhabalar,
evde hiç denemdim bu uzakdoğu tatlısını ama değişik entersan bir tatlı ellerinize sağlık
sevgiler..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer