26 Ağustos 2010 Perşembe

ŞEFTALİLİ DAMLA SAKIZLI GÜLLAÇ


   Ramazan ayı  gelir de  güllaç tarifi vermemek olur mu?Olmaz tabi.Geç bile kaldım, çünkü güllacı çok severim, hem hazırlaması kolaydır, hem de hafif bir tatlıdır.Daha ne olsun değil mi?

  Bu sefer biraz değişiklik olsun diye şeftalili, damla sakızlı güllaç yaptım.Sevgili arkadaşım Özlem'e giderken götürdüm, güzel bir sohbet eşliğinde afiyetle yedik.İşte tarifi...

     MALZEMELER

  1,5 kg süt

  1,5 su bardağı toz şeker

  250 gr güllaç

  1 Paket Dr. Oetker damla sakızlı vanilya

  1 adet şeftali

  ceviz




    YAPILIŞI

  Güllaç  paketlerinin üzerinde ölçüler verilmiştir ama ben pek onlara uymam.Tavsiyem 1 kg süte 1 su bardağı şeker yeterlidir.Yok ben tatlı severim diyorsanız siz miktarı arttırabilirsiniz.

    Süt ve şekeri kaynatın.Bu arada damla sakızlı vanilyayı  da katın.Ocağı kapatıp soğumaya bırakın.Süt elinizi yakmayacak sıcaklığa geldiğinde hazırdır.İstediğiniz bir tepsiye bir parça güllaç yaprağı koyup üzerine süt dökün.(Yuvarlak bir tepside yapmıyorsanız, güllaç yapraklarını kuruyken elinizle kırıp istediğiniz boyutta ayarlayabilirsiniz.)

    Bu şekilde güllaç yapraklarını ıslatın ve ortasına geldiğinizde küçük küçük ve ince doğranmış şeftalileri  koyun.(Yufkadan peynirli börek yapar gibi)Kullanacağınız şeftali yumuşak olmamalı.Şeftaliyi dilemlemeden önce benim yaptığım gibi bir kaç dilimden kurabiye kalıplarıyla şekiller çıkartabilirsiniz. Üzerine bolca ceviz serpin.Kalan güllaç yapraklarını yine sütle ıslatarak dizin.Eğer süt arttıysa kalanı da tepsiye güllacın üzerine dökün.Hepsini çekecektir.Buzdolabına kaldırarak en az 2 saat dinlendirin.Afiyet olsun.

14 yorum:

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerine saglik canim cok guzel gorunuyor
tam yaz gullaci olmus bu

Cafe Pepela dedi ki...

Ellerine sağlık,çok cici görünüyor gülüm.. :)
Gönülden muhabbetle..

yemekaski.com seçil dedi ki...

Şeftalili güllaç değişikmiş.. ellerinize sağlık...

kalpkurabiye dedi ki...

canım şeftali yıldızlara bayıldım ne kadar da güzel görünüyorlar ellerine sağlık...
bereketli olsun tatlım...

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik aksam bende güllac yaptim tam zamani sütlü tatlilar iyi oluyor zamazanda.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

ede güzel bir görüntü bu !
Ellerıne sağlık hem sütlü , hem meyveli...vitaminli..besleyici..

Bereketi bol olsun..

Sevgiler..

sarımutfak-hande dedi ki...

güllaçsız ramazan olmaz tabii
ellerine sağlık nefis görünüyor canım

anneanneninemekleri dedi ki...

One güzel bir sunum öyle...Ellerine sağlık.Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Görüntü değişik ve çok güzel olmuş. Güllaca bayılırım ve seninki de harika canım ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Güllacı da şeftaliyide çok severim.
Dolayısı ile bu iki lezzetin bir araya gelmesi çok hoş olmuş..
Klasik güllaç anlayışından meyveliye geçmek hoş olmuş..
Üzerinde kavrulmuş fındıkta oldaymış tam olacakmış sanki nacizane düşüncem..
ellerinize sağlık yıldız yıldız şeftalilerde ayrı bir güzellik belirtmeliyim..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

canım ellerıne sağlık.tadından hıc şüphem yok guzel olmustur.damla sakızlı herseyı severım.:)sevgiler

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş bir ben kaldım güllaç yapmayan :))) sevmediğimden herhalde oda
sevgilerimle..

pelince dedi ki...

Ben hiç yemedim ama artık tadına bakmanın zamanı geldi sanırım ;))
ellerine sağlık..

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Eline sağlık gizemcim,ben de yarın güllaç yapıcam inşalah ve ilk defa yapıcam.Söylediğin gibi paketin üzerinde 2 kg. süte 2 kg. şeker yazıyor.Bana şeker çok fazla gibi gelmişti,şimdi senin 1 kg.süt 1 bardak şeker tarifini okuyunca sevindim :) Ben de senin tarifine göre yapıcam.Bu mevsimde nar bulmak zor olacağı için şeftali kısmı da iyi bir fikir oldu,eğer başka meyve bulamazsam,kayısı veya muz ile yapmayı düşündüm..Çok teşekürler canım verdiğin fikirler için..BAKİ SELAMI İLE..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer