6 Ağustos 2010 Cuma

YOĞURTLU PATATES SALATASI


   Patatesi sevmeyen yoktur herhalde.Çocuklar başta olmak üzere özellikle de kızartmasına bayılır herkes.Ben haşlanmışını da severim, püresini de, yemeğini de, salatasını da, böreğini de...Türk mutfağının vazgeçilmez sebzesi olan patatesi bir de böyle denemek ister misiniz?

   MALZEMELER

 3 adet haşlanmış patates

 1 kase yoğurt

 1 kaşık mayonez (İsteğe bağlı)

 Bir tutam dereotu

 1 diş sarımsak, tuz

 kornişon turşu,  pulbiber




   YAPILIŞI

   Haşlanmış patatesler küçük küçük, küp şeklinde doğranır.Dereotları ince doğranır.Sarımsaklı yoğurt hazırlanır.İçine; dereotu, doğranmış patatesler eklenir, tuz da katılarak karıştırılır.İsteğe bağlı olarak mayonez de ekleyebilirsiniz.Ben çok sevmediğim için katmıyorum.Kornişon turşu ve pul biberle süsleyin servise hazır.Herkese afiyet olsun.

12 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık yaz mevsımı için ideal bir tarif..
Besleyici doyurucu tek başına bile..

Unknown dedi ki...

Patatesi sevmeyen yoktur bencede :) Ben zaten çocukluğumda tm bir patates canavarıydım :) Halen de öyleyim.Her türlüsü kabulümdür.Bu şekilde hiç yemedim,ama çok nefis gözüküyor.Bigün denicem inşallah..Ellerine sağlık.Hayırlı cumalar

mintinin dünyası dedi ki...

canım ne güzel süslenmiş bu böyle.ye beni diyor resmen.ellerine sağlık arkadaşım.hayırlı cumalar

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık:))
bende çok yapıyorum hele bide rendeleyipo kızartıp yapıyorum ki of of yani:))
harika görünüyor salatan canım..
hayırlı cumalar..

YeMeK vAkTi dedi ki...

mm soğuk soğuk miss ellerine sağlık

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Nefis olmustur. Sevgiler...

anneanneninemekleri dedi ki...

Elinize sağlık bu sıcakta da ancak böyle şeyler yenir.Bende mayonezi sevmiyorum.Sunumu da harika olmuş.Sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok güzel bir lezzet,ellerine sağlık,sevgilerr,öptüm....

hdidem95 dedi ki...

ne severim ellerine sağlık bitanem sevgiler

Gizemli Tatlar dedi ki...

Canlarım güzel yorumlarınız için teşekkürler. Öpüyorum hepinizi...

Adsız dedi ki...

Ben Merve. Zeynepçiğim bugün nihayet değişik blog uzantısı (blogcu, blog, blogspot vs.) denemelerimden sonra adresine ulaşmayı başardım. Çünkü sadece gizemlitatlar kısmını hatırlıyordum. Şimdi yorumlarıma geleyim. Öncelikle tebrikler harika bir blog olmuş. Nerdeyse bütün tariflerini okudum. Bazılarından edindiğim püf noktaları işime yarayacak. Bu kış ben de acı sos yapmayı düşünüyorum. Sosun kavonozlama aşamasında verdiğin bilgiyi kullanacağım. Ama internette daha güzel bir acı sos tarifi buldum. Kiremitte mantarı yaptım çok fazla su saldı. İnternette araştırdım. Önce mantarları bir tencerede pişirerek sularını salmaları ve toplamaları ondan sonra kiremite alınmaları tavsiye edilmiş. Kaşarpeynirinin de fırından almadan 10 dk. önce koyulması önerilmiş. Çilek sosun mantıklı geldi. Bamya kızartmasını da ilk kez duyuyorum, bunu deneyeceğim. Çökertme kebabı, ekmekten pizza, ıspanaklı ev pidesi, kakaolu ıslak kek , yoğun kakaolu kek bunları ve daha birkaçını mutlaka deneyeceğim. Çökertme kebabı yaparken terbiyenin içine kekik de koymuşsun. Et terbiyesini araştırdım çok bilinen bir yanlış terbiyenin içine kekik konulmasıymış. Kekik et pişmeden 10-15 dk. önce konulmalıymış. İşte canım sana gerçek bir araştırmacı yorumcu. Malum ramazan ayı, internette başlıca hobimiz yemek tariflerini araştırmak oldu. Bu arada internette yemekteyiz bölümünde sergilediğin yemek takımına senin deyiminle Zeynepçiğim bayıldım. Neyse gerçekten bu emeğini kutluyorum yemek tariflerin bir yana görsel anlamda da harika bir blog olmuş. Unutmadan sorayım fikri mühimlik nasıl gidiyor? Öpüyorum. (e-mailim: mervekolbakir@mynet.com)

Gizemli Tatlar dedi ki...

Merveciğim ziyaretin için çok teşekkür ederim.Canım benim sen meslek değiştirip araştırmacı gazeteci olmalıymışsın.

Kiremitte mantarı bloğumdaki gibi yapıyorum hep, evet mantarlar suyunu salıyor ama sonrasında çekiyor.Piştiğinde kiremitte hiç su kalmıyor.

Acı sos tarifini merak ettim doğrusu.

Et terbiyesine gelince, inan kekikle terbiyelendiğinde pişerken o kadar güzel kokuyor ve lezzetli oluyor ki, ben vazgeçmem.Beni tanıyorsun bazı konularda sabit fikirliyimdir. Bildiğimi okurum.

Bloğumu beğenmene çok sevindim.Beni izlemeye devam et canım.Yakında görüşeceğiz zaten. Öpüyorum.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer