15 Ağustos 2010 Pazar

BAMYA KIZARTMASI


    Üniversite yıllarım Balıkesir'de geçti.Ne güzel dört yıldı.Eskişehir'in ayazından sonra öncelikle iklimi çok güzel gelmişti bana.Caddeleri, şadırvanı, parkı...Her şeyiyle çok güzel günlerdi.Hayatı, insanları tanımaya başlamak, arkadaşlıklar, dostluklar...Kaç yıl geçmiş üstünden, offf düşündükçe yaşlandığımı hissediyorum.
  Üniversite yıllarında öğrendiğim bir lezzetti bamya kızartması.O zamana kadar en çok patates ve biber kızartmasını seven birisi olarak çok değişik gelmişti.Çok sık olmasa da yaparım.Bamyanın da kızartması olur mu? demeyin olur, hem de güzel olur.Bilenler de vardır zaten, ama bilmeyen varsa denesin derim.Yemeklik bamyalardan değil de daha uzunlardan almalısınız.

    Bamyaları ayıklayıp, yıkayın ve fazla suyunu alın.Kızgın yağda kızartın.Hepsi bu.Tabi bir de üzerine domates sosu dökmelisiniz.Sarımsaklı yoğurt da kızartmaların olmazsa olmazıdır.Geriye afiyetle yemek kalıyor.



    Bamya kızartması yaptığım gün aynı zamanda patates, biber, kabak ve patlıcandan oluşan karışık kızartma da yaptım.Bizim evde en az yapılan yemeklerin başında kızartma gelir.Sağlıklı beslenmek için bol bol zeytinyağlı sebze yeriz genelde.Ete de çok düşkünlüğümüz yoktur.Hazır fotoğraf makinem elimdeyken karışık kızartmamı da resimledim.İşte resimler...





12 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

ellerine sağlık canım.ben bamyaları galetaya bulayıp kızartıyorum.enfes oluyor.tavsiye ederim.bu da lezzetli olmuştur eminim.hayırlı ramazanlar

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerine saglik canim bamyayi cok severim
cok durdum ama his deneme firsadim yada sansim olmadi
burda bamya olmuyor hic
ancak hindistanlilarin ozel marketlerinde oluyomus orayada gitmedim ,bamya olsa ilk yapacagim sey budur heralde :)

anneanneninemekleri dedi ki...

Bamya benim evlendikten sonra tanıştığım bir tat.Annem sevmezdi heralde hiç yapmazdı.Ama severim.Kızartmasını hiç duymadım ,denemek lazım.Eminim güzeldir.Ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlıkkk harika olmuş tadını çok merak ettim bahçede büyürken bamyalar aklıma yattı bu fikir..:)

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Bamya kızartmasını cok duymama rağmen yapmadım halen !
Aslında bamya sever biri olarak dememem lazım..
Ellerıne sağlık bereketi bol olsun..

Sevgiler..

YeMeK vAkTi dedi ki...

ellerine sağlık bamyayı çok severim bu şekildekinide annemde yemiştim ama hiç yapmak kısmet olmadı bana canım istedi bak şimdi:)

Yeşim dedi ki...

ellerine sağlık canım...
bamyanın yemeğini çok severim ama kızartmasını hiç denemedim eminim oda güzeldir ...
hayırlı iftarlar

Unknown dedi ki...

bizim evde bamyanın hiçbir hali yenmez maalesef.sevdirmek için çok ugraştım ama olmadı.ellerine saglık.

çeşnici Handan dedi ki...

Bamyanın kızartmasını ilk defa duyuyorum. Çok ilginç geldi. Ellerine sağlık canım çok güzel olmuş. İyi haftalar.

Canan Demirbağ dedi ki...

Çok severim bamya kızartmasını nefis gözüküyor eline sağlık canımm...

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Kizartmayi biz de az ama severek yeriz. Sevgiler...

Devastator Usta dedi ki...

bamya kızartmasını en kısa zamanda deneyeceğim. teşekkürler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer