19 Mayıs 2010 Çarşamba

MUZLU DAMLA ÇİKOLATALI KEK


  Pasta, börek, kurabiye bütün hamur işlerini yapmayı seviyorum ama kek yapmayı daha da çok seviyorum.Belki kızlarım kek yemeyi sevdiği için belki de yapılışı kolay ve sonuca çabuk ulaşıldığı için.Biraz sabırsızımdır da.Her neyse seviyorum işte.

    Bu tarifi Ebru Şallı'nın Ebruli programında görmüştüm.Muz, keke yakışır mı yakışmaz mı karar verememiştim ama yinede tarifi not almıştım.Denedim inanın muzlu kek harika oluyor.Bir dahaki sefere damla çikolata katmayacağım ve tepside değilde kalıpta pişireceğim.İşte tarifi...

   

      MALZEMELER:

     3 adet yumurta

     1 su bardağı şeker

     1 su bardağı süt

     Yarım çay bardağı sıvı yağ

     3 yemek kaşığı mısır nişastası

     1,5 su bardağı un

     1 paket kabartma tozu

     1 adet büyükçe muz

     1 çay bardağı damla çikolata


     YAPILIŞI:
  
    Yumurta ve şeker iyice çırpılır.Süt ve sıvıyağ eklenerek biraz daha çırpılır.Un, nişasta ve kabartma tozu katılarak çırpılır.

    Muz çatalla iyice ezilir, kek hamuruna katılarak kaşıkla karıştırılır.Kek hamuru yağlanmış tepsiye dökülür.Damla çikolata üzerine serpilir.İçine karıştırmıyoruzÇikolata kendiliğinden hamurun içine batıyor zaten.En son ekliyoruz ki hepsi tepsinin dibinde kalmasın.

    180 derecede önceden ısıttığımız fırında kontrollü olarak pişiriyoruz.Yaklaşık olarak tepside yarım saatte, kalıpta 50 dakikada  pişiyor.Tabi benim fırınımda.Herkes kendi fırınına göre süreyi ayarlasın.Bu arada ilk 25 dakikada fırın kapağını kesinlikle açmıyoruz.Herkese afiyet olsun...

2 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Ziyaretiniz ve samimi yorumunuz için çok teşekkür ediyorum....

Ellerinize sağlık kekte bende muzu çok seviyorum sevgiler..

Yeşim dedi ki...

kekte muz hiç denemedim ama eminim çok lezzetlidir
ellerinize sağlık

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer