13 Mayıs 2010 Perşembe

PORTAKAL KREMALI KURABİYE


     Bu tarifi bir blogta görmüştüm, çok zahmetli gibi geldi ama tadının mükemmelliği karşısında iyi ki denemişim dedim.Özellikle ertesi gün inanılmaz lezzetli bir hal alıyor.Hangi blog olduğunu hatırlamadığım için kaynak gösteremeyeceğim.Yapan arkadaşın ellerine sağlık diyorum.Bir de tarifteki gibi yaptığımda hamuru toparlayamadım, bazı eklemeler yaptım.Bir sonraki denemede vişne kremalısını yapmayı düşünüyorum.İşte yaptığım eklemelerle kurabiyenin tarifi...



       MALZEMELER:

4,5 su bardağı un

Yarım su bardağı nişasta

200 gr. tereyağ veya margarin

2 çay bardağı sıvıyağ

3 yemek kaşığı kakao (tepeleme )

5 yemek kaşığı toz şeker

1 yemek kaşığı yoğurt

1 portakal kabuğu rendesi

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya


     Tüm malzemeleri geniş bir yoğurma kabının içinde iyice yoğuruyoruz. Miktar olarak oldukça fazla ve hamur biraz zor toparlanıyor.Yine de yılmayın bu lezzete değer.

         KREMASI İÇİN:

150 gr süt

250 gr. portakal suyu

1 yemek kaşığı un

1 yemek kaşığı nişasta

3 yemek kaşığı toz şeker

1 yumurta sarısı

50 gr tereyağ

1 paket vanilya


   Yağ ve vanilya dışındaki tüm malzemeleri tencerede sürekli karıştırarak pişirin.Kaynayınca yağ va vanilyayı ekleyip iyice karıştırın ve soğutun.



     Hazırladığınız kurabiye hamurundan cevizden biraz büyük  parçalar koparın.Hamuru avucunuzun içine alarak ortasını açın.Tamamen soğuyan kremadan 1 tatlı kaşığı kadar hamurun ortasına koyup, dikkatlice kapatıp yuvarlayın.Hamurun hepsi bitene kadar bu işlemi tekrarlayın.

    180 derecede yaklaşık 15-20 dakika kontrollü bir şekilde pişirin.Benim kurabiyelerimin bir kısmının muhallebisi pişerken tepsiye aktı.Tavsiyem muhallebi koyduktan sonra kapatma olayını çok dikkatli yapmak.Bir dahaki sefere ben öyle yapacağım çünkü.

   Tekrar söylüyorum çok lezzetli.Mutlaka deneyin.Herkese afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer