16 Aralık 2010 Perşembe

PEYNİRLİ BÖREK (Baklava yufkasından)


    Daha önce de yazmıştım, baklavalık yufka böreğe daha çok yakışıyor diye, gerçekten de öyle bence, her çeşit malzemeyle de uyumlu oluyor.En son peynirlisini denemiştim  bu çıtır çıtır börekten bir dilim almak isterseniz haydi buyrun...

     MALZEMELER

  35-40 adet baklava yufkası(Bir paketten biraz az)

  İçine sürülecek sosu için:

  1 su bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ

  1 su bardağı süt

  2 adet yumurta

  İç malzemesi:

  peynir, maydanoz



       
     YAPILIŞI

   Derin bir kapta böreğin içine sürülecek sos için gerekli malzemeleri iyice karıştırın.
   Bir adet yufkayı tezgaha serip üzerine bu karışımdan sürün, ikinciyi serip, üzerine yine bu sostan sürün, üçüncü yufkayı da koyup(bu kata sos sürmeyin) yufkaların bir kenarına peynirli harçtan koyun (istediğiniz başka bir malzemeden de iç harç hazırlayabilirsiniz) Çok sıkı olmayacak şekilde rulo yapın.Yağlanmış fırın tepsisine dizin.
   Yufkalar bitene kadar aynı işlemi tekrarlayın.İçine sürülen sostan artarsa böreklerin üzerine dökün.İsteğe bağlı olarak susam ve çörekotu serpebilirsiniz.180 derecelik fırında pişirin.Normal yufkadan yapılan böreklere göre daha çabuk piştiğini söyleyebilirim.Afiyetler olsun...


13 yorum:

Nurcan'dan Tarifler dedi ki...

baklava yufkası bir harika.onunla yapılan börek ise tadına doyamadığım bir börek.ellerinize sağlık bulunduğum yerde bulamadığım için nasıl da cnm çekti şimdi

ham ham ev yemekleri dedi ki...

çıtır çıtır bir börek şöyle bir sırasını alsam :))) elelrine sağlık

emelce yemek dedi ki...

almak istemez olurmuyuz,eline saglik

sarımutfak-hande dedi ki...

bencede baklava yufkası ile harika oluyor börekler
ellerine sağlık nefis olmuş canım
sıcacık sevgiler

reyhandan dedi ki...

ellerinize sağlık börek nefis görünüyo ilk fırsatta deniycem inş.banada beklerim SELAMETLE...

Neşece herşey dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Ben de her şekilde denedim ama en çok kıymalısını beğendi ev halkı....

Unknown dedi ki...

peynirlisini bende denemiştim ama bana kuru oldu gibi geldi.kıymayı daha çok yakıştırdım ben.ellerine saglık.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhaba, baklava yufkası çok güzel bir malzeme, ellerine sağlık böreğin çok leziz duruyor...Sevgilerrrrr....

Gizemli Tatlar dedi ki...

Yorumlarınız için çok teşekkürler arkadaşlar.

anneanneninemekleri dedi ki...

Börek nefi,s görünüyor ellerine sağlık,sevgiler.

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis olmuş afiyet bal olsun

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Ellerine sağlık canım, börek de baklavalık yufka hiç kullanmadım ama bloglarda yapanların resimlerine bakıyorum hepsi çok güzel. Benim de kullanmam şart oldu artık. İyi akşamlar ve sevgiler...

nesrin dedi ki...

Kiyir kiyir denilir degil mi? Ellerine saglik.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer