5 Temmuz 2010 Pazartesi

FİNCANDA KEK


     Ne zamandır aklımdaydı, fincanda kek yapmak, malum kızlarım ve ben kek hastasıyız.Öyle dört beş parça bize yetmez.Bloglar arasında bayağı dolandıktan sonra istediğim tarifi yemekhikayeleri.com adlı sitede buldum.Aslında  pek çok blogda bir yumurtalı fincan keki tarifi var.Ben miktarı çok olsun istedim.Keklerimiz pişince bir kısmından kızlarımla küçük pastalar yaptık kalanını da çikolata sosuyla değerlendirdik.Buyrun tarife...




     MALZEMELER:

   3 yumurta

   1 su bardağı toz şeker

   1 su bardağı süt

   2,5 su bardağı un

   3 yemek kaşığı kakao

   1 paket kabartma tozu

   1 paket vanilya

   Portakal kabuğu rendesi(katmasanız da olur)

   süslemek için krem şanti


   HAZIRLANIŞI:

    Yapılışı normal kek gibi.Önce yumurta ve şeker sonra diğer malzemeler katılıp iyice çırpılıyor.İstediğiniz çay veya kahve fincanını margarinle yağlayın.Yarısına kadar kek hamuruyla doldurun.Fincanları bir tencereye koyup, tencereye fincanların yarısına gelecek kadar ılık su ekleyin.Tencerenin üzerine temiz bir mutfak bezi örtüp kapağını sıkıca kapatın.

  Su kaynayana kadar ocağın altını açın, kaynayınca tencereyi ocağınızın en küçük yerine alın ve 25 dk. kapağını hiç açmadan pişirin.25 dk nın sonunda ocağı kapatın ve 15 dk. daha bekleyin ondan sonra kapağı açın kekleri çıkartın.






       Ben iki tencerede pişirdim, 8 tane çay fincanı, 6 tane de Türk kahvesi fincanı kullandım.Toplamda 14 tane kekimiz oldu.Kekleri isterseniz kek olarak isterseniz de bizim gibi küçük pastalar şeklinde tüketebilirsiniz.Çiçekli süslemeyi Dr. Oetkerin süsleme glazürü ile yaptık.Çikolata sosu da yine Dr.Oetkerin. Kekin içinde hiç yağ yok , ancak bir dahaki sefere birazcık katmayı düşünüyorum.Fincanda kek pişirmek çok zevkli geldi bize.Ayrıca ilk fırsatta bir yumurtalı fincan keklerinden deneyeceğim.Herkese iyi haftalar ve bereketli mutfaklar dilerim...



9 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

bende denemiştim gerçekten güzel oluyor arkadaşım

oznurunelemekleri dedi ki...

ellerine sağlık hayatım cok lezziz görünüyorlarr kızlarında kesinlikle annelerine cekecek ilerde sevgilerimle

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

ben cesaret edemedim denemeye..fincanlarlar catlar da kırılırlar diye..
Lakın görünen o ki böyle bir riks yok..
Ellerıne sağlık nede güzel kabarmışlar..

Sevgiler..

deniz dedi ki...

inanmıyorum çok şaşırdım fincanda kek nasıl olur dedim. çok yaratıcı ve marifetlisin ablacım eline saglık çocuklarda çok begenicektir bunu....

Cafe Pepela dedi ki...

Gülüm,enfes görünüyor
Ben şu çiçekli,şirin lezzetleri alıp,kaçayım olur mu ?
Ellerine,emeğine,yüreğine sağlık..

Unknown dedi ki...

Ziyaretinize iadei ziyarete geldim ne güzel şeylerle karşılaştım böyle..Tarifi kaydettim en kısa sürede deneyeceğim belkide paylaşırım
elinize sağlık
sevgilerimle..

mine dedi ki...

hep fincanda hem de tencerede ya ne kadar pıratik gözüküyor ellerinize sağlık tarifi denenecekler listesine kopyaladım bile...

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

ne kadar sevimliler, ellerine sağlık. bende denemek istiyorum, umarım başarabilirim.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Çok güzel olmuş boşuna muffin kalıbı alıyoruz :) Ellerine sağlık. Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer