5 Nisan 2010 Pazartesi

PİZZA




     Gülce'min en çok sevdiği şey pizzadır.İnsan anne olunca bir çok şeyi çocukları için yapıyor.Özellikle de yemek konusunda benden bir şey isterlerse ne kadar yorgun olursam olayım yapmaya çalışıyorum.İşte pizzayı da genellikle böyle yorgun zamanlarımda yapmak zorunda kalıyorum.Sonuçta karşımda iştahla pizza yiyen kızımı görünce bütün yorgunluğum geçiyor.
      Öyle bir yazmışım ki sanki yaprak sarma yapıyorum.Alt tarafı pizza ...İşte size tarifi...

       PİZZA HAMURU İÇİN:

2 su bardağı un

Yarım paket toz maya (dr. oetker)

1 tatlı kaşığı tuz

3 çorba kaşığı zeytinyağı

Aldığı kadar ılık su


   Yoğurma kabımıza unu alıyoruz, ortasına mayayı döküyoruz.Unun diğer tarafına da yağ ve tuzu ekliyoruz.Ilık suyu azar azar katarak yoğuruyoruz.Dikkat edin su azar azar katılmalı.elimize yapışmayacak kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.Hamuru ne kadar çok yoğurursanız o kadar güzel oluyor.Yoğurma kabımızdaki pizza hamurumuzun üzerine temiz bir mutfak bezi örtüp pizzanın diğer malzemelerini hazırlayana kadar mayalandırıyoruz.

    Pizzamızın üzerine katılacak malzemeler tamamen tercihinize bağlı.Bizim evde pizzalar genellikle mantar, sucuk, yeşil ve siyah zeytin, mısır, domates ve biberden oluşur.Tabi booooool kaşar peynirini de unutmamak lazım.

     Tüm malzemeler doğranıp hazırlandıktan sonra hamurumuzu pizzamızı pişireceğimiz tepsinin boyutlarında açıyoruz.Bunun için de merdane ve birazcık una ihtiyacımız var.

    Ben pizzamı 26cm x 37cmlik dikdörtgen fırın tepsisine göre açıyorum.Hamur oldukça ince oluyor.Tepsiyi yağlıyoruz, hamurumuzun üzerine  tüm malzemelerden önce bir sos sürmemiz gerekli.Ben bu aşamada ketçap sürmeyi tercih ediyorum ve çok da yakıştığını düşünüyorum.Ketçabı bir fırça yardımıyla hamurun üzerine iyice sürüyoruz.

Üzerine ince bir sıra kaşar peyniri rendesi, onun üzerine ince dilemlenmiş sucuklar,mantar,zeytin, domates,biber...Tercih sizin...

    Son olarak tüm malzemeleri kaplayacak kadar kaşar peynir rendesini kullanarak pizzamızı fırına veriyoruz.200 derecelik ısıda kaşar peyniri eriyip biraz kızarana kadar pişiriyoruz.Yaklaşık 15-20 dakikada pişiyor.

    Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer