20 Nisan 2010 Salı

HAŞHAŞLI KEK


    Kek yapmayı çok seviyorum.Yemeyi de tabiki...Bu yüzden sık sık yapmamaya gayret ediyorum.Malum kilo almamak lazım ...Genelde keklerimin güzel olduğu söylenir.Çok da mütevaziyim görüldüğü üzere.Neyse bu nefis keki de canım arkadaşım Ayşe Avcı Akçin'de yemiştim ilk kez.Benim hamarat arkadaşım yanaklarından öpüyorum seni.

    Kızlarım da en çok sevdiği kek budur bizim evde.Genellikle yapıldığının ertesi günü son kırıntılarına kadar kadar bitmiş olur.Bir çok blogta da rastladım haşhaşlı kek, limonlu haşhaşlı kek gibi çeşit çeşit tarifler var.İşte benim tarifimde aşağıda yazıyor.Yumuşaçık, kıtır kıtır haşhaşlı bir kek ve her seferinde tutan bir tarif.


        MALZEMELER

4 yumurta

1,5 su bardağı şeker

1 su bardağı süt

1 su bardağı sıvı yağ

2 su bardağından biraz fazla un(1 parmak kadar fazla)

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

2 yemek kaşığı kuru siyah haşhaş.(Sarı değil siyah olmalı mutlaka)




      Yapılışına gelince önce yumurta ve şeker iyice çırpılır.Ardından süt ve sıvı yağ eklenerek biraz daha çırpılır.Yumurta ve süt oda sıcaklığında olmalı ki kekimiz daha güzel kabarsın.Ardından un, kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyip çırpıyoruz.Son olarak haşhaşı katıp karıştırıyoruz ve yağlanmış kalıba döküyoruz.Benim kalıbım 26cm.lik ortası delikli kek kalıplarından.Bunu fikir edinmeniz açısından yazıyorum çünkü miktar olarak oldukça çok  kek hamuru ortaya çıkıyor.

      180 derecede 50-55 dakika pişiriyoruz.Sıcak ya da soğuk fırın hiç farketmiyor.İkisini de denedim sonuç aynı ancak herkes kendi fırınının özelliğine göre pişirmeli.İlk yarım saat kesinlikle fırının kapağı açmıyoruz.Pişip pişmediğini kontrol için ise her zamanki gibi kürdan testine başvuruyoruz.

     Denemenizi tavsiye ederim.Herkese afiyet olsun...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Paylaşacak dostlarınız yoksa iyi şeylere sahip olmanın bir zevki de yoktur.Ellerine ve yüreğine sağlık arkadaşım .Birlikte nice TARİFLERİ denemek ve yemek dileği ile bende seni çook öpt.....

Adsız dedi ki...

eliff

bunu tadını biliorum halacım muhtesemdi tadı:)

Adsız dedi ki...

keki fırının altına mı orta kısma mı koyacağız.çünkü ben ne yaptıysam istediğim gibi pişmedi.

Gizemli Tatlar dedi ki...

Benim yaptığım gibi kalıpta pişiriyorsanız ortanın bir altında pişirmelisiniz.Eğer tepside pişirecekseniz ortada kısımda pişirmelisiniz.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer