24 Nisan 2010 Cumartesi

KAKAOLU BİSKÜVİLİ TAVUK GÖĞSÜ





    Çok lezzetli ve hafif bir tatlıdır bu.Eminim bir çoğunuz denemiştir.Benim de misafirlerime ve Gülce'ye sıkça yaptığım bir tatlıdır.Eşim de çok sever bu tatlıyı.Şimdiye kadar yiyip de beğenmedim diyen olmadı.Ben bu tarifi Zerrin ablamdan aldım.Görümcem ölur kendileri ve hayatımda tanıdığım en hamarat, en mükemmel insandır.Onu tanımlamak için enler bitmez....En hızlı, en neşeli, en eğlenceli, en pratik, bazen de en sinirli... Neyse Nilsu'nun dediği gibi bu konuyu kapatalım.Sen çok seviyorum Zerrin abla, iyi ki varsın...  Onun yaptığı kadar güzel olmasa da benim tatlım da fena sayılmaz.İşte tarifi.


        MALZEMELERİ:

Yarım paket margarin (125 gr.)

1 su bardağı un

4,5 su bardağı süt

1,5 su bardağı şeker

1 paket vanilya

1 paket Eti kakaolu bisküvi

isteğe bağlı olarak tarçın ve hindistan cevizi


       YAPILIŞI:

  • Margarini eritip unu ekliyoruz ve sürekli karıştırarak unu iyice kavuruyoruz.

  • Süt, şeker ve vanilyayı ekleyerek sürekli karıştırarak muhallebi gibi kaynayana kadar pişiriyoruz.(Ben bu aşamada bazen el blendırımdan yardım alıyorum eğer topaklanma olmuşsa.)

  • Tatlımızı çırpma kabına alarak 10 dakika mikserle çırpıyoruz.

  • Kakaolu bisküvileri rondodan geçirip iyice eziyoruz ve tepsimize döküyoruz.

  • Üzerine yavaşça çırpılmış tatlımızı döküyoruz.

  • Buzdolabına kaldırarak 3-4 saat yada bir gece bekletiyoruz.

  • Tatlımızı 2-3 cm. eninde şeritler halinde kesiyoruz.Bir spatula ya da çatal yardımıyla kıvırıp rulo haline getiriyoruz.

  • Servis tabağına alınan tatlıların üzerine isterseniz hindistan cevizi ve tarçın serpebilirsiniz.

  • Ben Gülce'nin okuluna götürdüğüm için küçük kek kağıtlarına koydum.Çocuklar daha kolay yesinler diye.

     Eğer bu tatlıyı hala denemeyen varsa en kısa sürede denesin.Vazgeçilmeyen bir tat olacağına eminim.Herkese afiyet olsun...

3 yorum:

Ebru dedi ki...

Merhaba canım. Bu tatlına bayılıyorum. Tarifini sitene koyacağın günü bekliyordum. Teşekkür ederim. Hem hafif hem de lezzetli. Ellerine sağlık tatlım.

Gizemli Tatlar dedi ki...

Canım senin de ellerine sağlık.Güzel yorumların için teşekkür ederim.Seninle mutfakta çalışmak çok eğlenceli ayrıca.

Adsız dedi ki...

HARİKA VE HAFİF Bİ TATLI TŞKLR

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer