5 Şubat 2015 Perşembe

SOSLU SOMON FİLETO


      Herkese merhaba, omega 3 zengini somon balığını daha önce portakal-limon yatağında fırında pişirdiğim tarifi burada vermiştim.Haftada en az bir kez balık tüketmeye çalışıyoruz, özellikle çocukların gelişimi için de çok faydalı olduğu için onlara da yedirmeye çalışıyoruz.Malum çocuklar illaki yemek seçer, hele ki balık seven çocuk azdır.Vereceğim tarifin çocukların da damak tadına hitap edeceğini düşünüyorum.Benim çocuklarım beğenerek yiyorlar bu şekilde. Bu arada tarif sevgili eşim Levent Üstgel'e ait.Ellerine sağlık hayatım diyorum ve tarife geçiyorum...

         MALZEMELER

    2 adet somon fileto

    2 diş sarımsak

    tuz, toz kırmızı biber

    zeytinyağı, kimyon, köri



       HAZIRLANIŞI
  
    Bir kasenin içine biraz zeytinyağı, tuz, kimyon, köri, toz kırmızı biber, ezilmiş sarımsakları koyup iyice karıştırın.

     Somon filetoları yıkayıp bir kaba alın, üzerine hazırladığınız sosu sürüp biraz bekletin. Yaklaşık 15 dk. kadar.

     Balıkları seramik veya teflon tavada önlü arkalı pişirin.Sosu zaten yağlı olduğu için tavaya yağ koymanıza gerek yok.Herkese afiyet olsun.

     NOT:Yemeklerimin hepsinde tuz yerine bırbılcıka denilen çerkez tuzunu kullanıyorum.Bu tarifte de aslında tuz yerine 1 çay kaşığı çerkez tuzu kullanıldı. Bırbılcıka bilenler böyle denesinler.Bilmeyenler için tarifte yazdığım gibi toz kırmızı biber kullanılabilir.


2 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Ben Bırbılcıka dediğiniz çerkez tuzunun nasıl yapılabileceğini yada nereden temin edilebileceğini öğrenmek istiyorum,yardımcı olmanızı rica edebilir miyim
Özellikle tavuk yemeklerinde inanılmaz güzel bir lezzet katıyor daha önce bir kaç kez yedim ama tarifine ulaşamadım maalesef.
Teşekkürler Fatma E.

Gizemli Tatlar dedi ki...

Fatma hanım, bırbılcıka tarifini yakında yayınlayacağım, takipte kalın, sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer