29 Mart 2012 Perşembe

PRENSES ŞATOSU PASTA



           Herkese merhaba, geçen hafta Nilsu'nun doğum günü vardı, sınıfta yapılacak kutlama için illaki şatolu pasta istedi benden.Minik prensesim ister de ben yapmazmıyım.Yabancı bir sitede yapılışını izlemiştim daha önce bu pastanın, oradaki muhteşem güzeldi, bizim şatomuzda fena sayılmaz diyelim.Önemli olan Nilsu'nun beğenmesiydi bütün gece buzdolabını açıp (tek eliyle de gözlerini kapatıp açarak ) pastaya bakıp sevinç çığlıkları attı.Bir anne için çocuğunun yüzündeki o mutluluğu izlemek kadar güzel başka bir duygu yoktur herhalde. Sınıf arkadaşları da bayıldılar pastaya, inanın ikişer üçer dilim yedi herbiri.


 


           Pastanın yapılışına gelince iki tane pandispanya yaptım önce.Pandispanya Sevgili Müge Hanımın Kakaolu yoğutlu pandispanya tarifine göre hazırlandı ve onun anlatımıyla aşağıya yazıldı.Kare kalıpta pişirdim, sanırım kalıp büyük geldi çünkü istediğim gibi kabarmadı ancak lezzeti çok güzeldi.

    YOĞURTLU KAKAOLU PANDİSPANYA 


   MALZEMELER

 ·  4 Adet Yumurta

 · 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker

 · 3 Türk Kahvesi Fincanı Un

 · 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt

 · 2 Yemek Kaşığı Kakao

 · 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ

 · 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su

 · 1 Paket Kabartma Tozu

 · 1 Paket Vanilya

   HAZIRLANIŞI


   Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve şeker eriyinceye kadar çırpın.

       Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Şeker eriyince yağı ve yoğurdu ekleyin ve çok az çırpın.

     Toz malzemeleri birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)

     Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.

      Pandispanyaları bir gece önceden hazırlayıp soğuyunca streç filme sarıp serin bir yere kaldırdım.

      PASTA İÇİN GEREKLİ DİĞER MALZEMELER

  3 paket dr oetker çilek aromalı cream ole + 6 su bardağı süt

  bir kase damla çikolata

  2 paket (4 poşet ) çilekli krem şanti

  3 su bardağı  soğuk süt

  çilekli gofret, draje ve kalp çikolata

  5 adet dondurma külahı

  renkli toz şeker (azıcık gıda boyası + toz şeker bir poşet içinde iyice karıştırılır.)

     PASTANIN HAZIRLANIŞI

    Cream ole ve krem şantiyi paketlerin üzerinde yazan şekilde hazırlayıp buzdolabına kaldırın.Ancak süt miktarlarını paket üzerinde yazandan daha az katın ki daha koyu kıvamlı olsun.(Özellikle krem şanti için)

      Pandispanyaları ortadan ikiye keserek katlandırdım yani 4 kat pandispanya elde etmiş olduk.Üç katını aralarına cream ole sürüp damla çikolata serperek üst üste dizdim.Kalan son parça pandispanyayı dörde kestim.Üç tanesinin aralarına cream ole sürüp damla çikolata serperek üst üste dizdim, ilk parçanın üzerine koydum.Böylece şatonun ikinci katı oldu.Kalan son dörtte bir pandispanyayı tekrar dörde kesip yine üç tanesini kremalayıp üst üste ve pastanın üstüne yerleştirdim.Katlar tamamlanmış oldu.Pastanın tamamına ince bir kat krem şanti sürerek buzdolabına kaldırdım.Yaklaşık yarım saat sonra krem şantiyle pastayı iyice kaplayıp, süsleme kısmına geçtim.

      Dondurma külahlarının üzerine ince bir kat krem şanti sürüp, genişçe bir tabağa döktüğüm renkli şekerlere buladım.Şatonun kuleleri de bu şekilde hazırlanmış oldu.
   
     Anlatım biraz karışık oldu ama yapılışı çok eğlenceliydi bence.Bu arada okulla evin arası uzak olduğu için götürürken pasta parçalanmasın diye pastanın en yüksek yerinden yukarıdan aşağıya bir çubukla (çöp şiş çubuğuyla) sabitledim.Bu arada pandispanya oldukça yumuşaktı bu yüzden ıslatmadım.İhtiyaç olsaydı sütle ya da  şekerli suyla ıslatabilirdik.

       Denemek isteyen herkese kolay gelsin...



 


4 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

gerçekten şato gibi olmuş cnaım.ellerine sağlık.harika.sevgiler.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nilsu'ya nice mutlu yıllar dilerim. Çok güzel, çok cici bir pasta olmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

zeymurancafe dedi ki...

çok guzel bır pasta olmus canım ellerıne sağlık

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

CANIM KIZINA SANA VE HERKESE SAĞLIK SIHHAT HAYIRLI ÖMÜR DİLERİM:)
KÜÇÜK MELEĞİMİZ İYİ Kİ DOĞDU:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
PASTASI MUHTEŞEM OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer