17 Ekim 2014 Cuma

YABAN MERSİNİ MARMELATI

 
       Herkese merhaba mayhoş tatlar sevenler için mutlaka denenecek bir tarifimiz var bu gün. Şu sıralar yaban mersininin tam zamanı. Ben Eskişehir'de pazarda buldum, kurusunu çok sevdiğim yaban mersininin tazesi bana çok ekşi geldi, ben de marmelat yaparak değerlendirdim. Tarifi buradan aldım çok ufak eklemelerle hazırladım.
 
      MALZEMELER
 
  Yarım kilo taze yaban mersini
 
  1 su bardağı su
 
  2 adet iri armut
 
  2 adet iri elma
 
  3 çay bardağı toz şeker
 
  2 yemek kaşığı limon suyu
 



         HAZIRLANIŞI
 
     Yaban mersinlerini bir tencereye alıp üzerine 1 bardak suyu ekleyin yaklaşık 15 dk. kadar orta ateşte pişirin.
 
     Elma ve armutların kabuklarını soyup dilimleyin ve pişmekte olan yaban mersinlerinin üzerine ekleyin.5-10 dakika daha bu şekilde pişerek elma ve armutlar yumuşasın. Ocağı kapatıp ılımasını bekleyin.
 
      Ilıyınca kevgirden geçirip tekrar tencereye alın üzerine toz şekeri ilave ederek yaklaşık yarım saat pişirin. Son olarak limon suyunu ilave edip bir taşım kaynatın böylece kıvam bulduğunu göreceksiniz.
 
     Marmelat soğuyunca kavanoza koyup buzdolabında saklayın.Herkese afiyet olsun. 
 
Bu ölçülerle yaklaşık 1 kavanoz marmelat oluyor.(700 ml)

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer