21 Aralık 2010 Salı

PEYNİRLİ TART


     Sevgili Mutfak robotunun bloğunda görmüştüm bu tarifi, deneyeli de epey oldu.Gerçekten çok lezzetli, denemeniz tavsiye olunur.Arkadaşımın ellerine sağlık.Özellikle hamurun kıvamı, tadı çok güzel başka iç malzemelerle de denenebilir.Ben tarifte çok az değişiklik yaptım, orjinali için buraya da bakabilirsiniz.İşte tarif...

    MALZEMELER

   Hamuru için:

  1 adet yumurta

  1 su bardağı yoğurt

  1 su bardağından bir parmak eksik sıvıyağ

  1 paket kabartma tozu

  3,5 su bardağı kadar un

  tuz

  İç malzemeleri:

  1 adet yumurta

  peynir

  yarım demet dereotu

  yarım demet maydanoz



  
   YAPILIŞI

   Hamur için gerekli tüm malzemeleri kullanarak, şu meşhur kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin.Önce yoğurt, yağ ve yumurta sonra un, tuz ve kabartma tozunu katın.Un miktarını blogda yazmak için bardakla ölçtüm, ancak siz kullandığınız yoğurdun kıvamına göre ya da yumurtanın büyüklüğüne göre ayarlamalar yapabilirsiniz.Hazırladığınız hamuru pişireceğiniz kaba kenarlarını biraz yükselterek yerleştirin tabiki kalıbın dibini biraz yağlayın, bu şekilde 20 dk kadar buzdolabına kaldırın.(Ben 26 cm çapında cam tepside pişirdim)
     Dereotu ve maydanozları ince ince doğrayın,yumurta ve peyniri ekleyip, hepsini iyice karıştırın.Çok yumuşak pişerken eriyip gidecek bir peynir kullanmayın.Eğer çok sert peynir kullanacaksanız biraz sütle kıvamı açabilirsiniz.

   Hamuru dolaptan çıkarın, hazırladığınız iç harcını hamurun ortasına döküp 150 derecde pişirin.Sonrasında afiyetle tüketin...





8 yorum:

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Tatlı Tuzlu her türlü tartları çok severim ellerinize sağlık görüntü muhteşem, şimdi çayımın yanına ne güzel giderdi..

Yeşim dedi ki...

Pizzayı andırıyor biraz .Peynirle dereotunun birleşmesine hayranım zaten eminim çok güzel olmuştur.
Ellerine sağlık canım,sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine,emegine saglik canim..mmh nefiss görünüyor..sicacik sevgilerimle..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

ben kaçırmışım bunu iyi denk geldi - ellerinize sağlık!

Swotpisces dedi ki...

süper duruyor, başarılar bloğunuzda. :)

kalpkurabiye dedi ki...

canım nefis bir uyum olmuşş:) peynir ve yeşillikler çok güzel görünüyorlar:)
afiyetler olsun:)

narcicegirengi dedi ki...

Offf:))Bu gercekten enfess bir lezzettiirr:) Goruntu kendini ele veriyor:)Mutlaka denenmeli:) Ellerine saglikk canim:)Dayanamadim ortadaki dilimi kaptim:)
Sevgi ve muhabbetle:)

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

canım harıka olmuss.ellerıne sağlık.en sevdıgım lezzetlerdendır.sevgiler:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer