7 Eylül 2010 Salı

OLGUN İNCİR REÇELİ

  
    Herkese merhaba.Bu gün incir reçelimin tarifini yazmaya karar verdim.Hani şu an pazarlarda bolca satılan sarı, olgun incirlerden yaptım bu reçeli.Şu an tam zamanı.
    Yaklaşık 4-5 yıl önce ilk kez küçük, yeşil incirlerden reçel yapmıştım, oldukça zahmetliydi ancak tadı ve kokusu muhteşemdi.Yeşil ham incirleri pazarda bile bulabilmek oldukça zor.İki reçelin tadı ve kıvamı birbirinden çok farklı ancak ikisi de ayrı güzel.İncir sevenlere tavsiye olunur.

   MALZEMELER

 1 kg olgun incir

 1 kg toz şeker

 yarım limonun suyu

   YAPILIŞI

    İncirlerin sarı kabuğunu soyun, beyaz kısımları kalsın.Soyulmuş incirleri çok küçük olmayacak şekilde dilimleyin.Tencereye alarak üzerine toz şekeri dökün ve pişirin.Eğer incirleriniz çok tatlıysa şeker miktarını azaltabilirsiniz.Kaynadıktan sonra limon suyunu katıp biraz daha pişirip ocaktan alın.Çok fazla kaynatmayın ki kararmasın.Herkese afiyet olsun.

 

8 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Bir incir sever olarak tarifi hemen aldım yeşil incirin zamanını kaçırdım bari bunu alıp, hemen yapayım. Ellerine sağlık afiyetler olsun canım.

yemekbiraşk dedi ki...

aromalı nefis bir reçel olmuştur eminim ellerinize sağık..

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık reçele bayılırım
helede incir olursa:)sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık bizde anacığımla yaptık hafta sonu incir reçeli tarifi bayramdan sonra artık:))
en sinir bozucu yanı çekirdeklerinin fışkırması:))

Zehra Gürgen dedi ki...

Komşumda olgun incir yaptı ama jelleşti, o çok züldü ama ben çok beğendim. Burada ham incir var ağaçlarda daha, ama ben nasıl yapacağımı pek bilmiyorum ham incirle?

ellerine sağlık canım

yemekaski.com seçil dedi ki...

yeşil incirin marmeladını çok seviorum ama bu da çok farklı olmuş.. ellerine sağlık.. iyi bayramlarr dilerim..

Adsız dedi ki...

ay ne kadar suda kaynatcaz bu incirleri?

Gizemli Tatlar dedi ki...

Kaynatırken hiç su katılmayacak, şeker zaten meyvenin suyunun çıkmasını sağlar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer