22 Haziran 2010 Salı

SUCUKLU KARNIYARIK BÖREĞİ


  İştahlı çocuklara bayılıyorum doğrusu.Önüne ne koysan yiyorlar, benim kızlarımsa malesef çok seçici, her şeyden yesinler sağlıklı beslensinler istiyorum.Ama bu bir istekten ileriye gidemiyor çoğu zaman.En sevdikleri şey makarna ve köfte.İnanın bir hafta boyunca yeseler yine de hayır demezler.Bu böreği kızlarım için yaptım.İçinde domates ve biber olmasına rağmen çok şükür severek yediler.Bir çoğunuzun zaten yaptığı bir börektir eminim, ben de bloğumda yer alsın istedim.İşte tarifi...

  MALZEMELERİ

4 adet yufka

Yarım su bardağı süt

Yarım su bardağı sıvıyağ

İÇ MALZEMELERİ

Sucuk

Beyaz peynir

1 adet domates

2 adet sivri biber

ÜZERİ İÇİN

Yumurta sarısı

Susam, çörekotu


  YAPILIŞI
   
    Sucukları küp küp doğrayın, domates ve biberi de küçük küçük doğrayın, beyaz peyniri ezin, beyaz peynir yerine kaşar peyniri de katabilirsiniz.Hepsini iyice karıştırın.

   Bir yufkayı tezgahın üzerine serin.Süt ve sıvıyağı karıştırın.Bu karışımı yufkanın her yerine sürün.Üzerine ikinci yufkayı serin, aynı şekilde süt, yağ karışımı sürün.Yufkayı sigara böreği gibi üçgen üçgen kesin.Yufkanızın büyüklüğüne göre 8 ya da 10 parça olabilir.

   Geniş tarafa iç harcından koyup, sigara böreği gibi ancak daha gevşek bir şekilde sarın.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.Üzerini bıçakla keserek açın.Yumurta sarısı ve çörek otu serpin.Üzerini domates ve biberle süslerseniz daha güzel olur.Kızlarım sevmediği için ben yapmadım.

    180 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.Sonra da benim gibi 'yaşasın kızlarım yedi' diye sevinin.Afiyet olsun...
 

4 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

börek nefis görünüyor.Ellerine sağlık ımmmm

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerinize saglik cok guzel gorunuyor

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Acıkdım..
Bu saat lerde blog lardan uzak durmak lazım sanırım aclığım iyice boy gösterdi börek karşısında..
Ellerine sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

Sevgiler...

Yemek firması dedi ki...

Çay eşliğinde güzel ve lezzetli bir tarif, ellerinize sağlık..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Footer